Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Model synchronního motoru s permanentními magnety se ztrátami
Kubenka, Marek ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá synchronním motorem s permanentními magnety, který je součástí hybridního pohonu automobilu Toyota Prius. Je zde proveden rozbor tohoto motoru v programu FEMM. Dále se práce zabývá vytvořením náhradního magnetického ekvivalentního obvodu tohoto stroje a výpočtem a rozložením magnetické indukce. V této diplomové práci jsou uvedeny také informace o ztrátách v železe, doplněné o výpočet právě u tohoto konkrétního motoru.
Návrh, optimalizace a modelování provozních stavů synchronního stroje s permanentními magnety na rotoru
Bláha, Martin ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Kurfűrst, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o možnosti využití metody konečných prvků pro analýzu synchronního stroje s permanentními magnety na rotoru. Cílem této práce je ověření možnosti používat k efektivnějšímu návrhu synchronních motoru s permanentními magnety konečně prvkovou síť a software Maxwell. Na vytvořeném parametrickém modelu jsou provedeny simulace dle zadání. Cílem práce bylo zjištění indukovaného napětí, ztrát v železe, indukčností stroje, a provedení demagnetizační analýzy. Vytvořený parametrický model byl dále použit pro optimalizaci vybraných parametrů. Z výsledků optimalizace byly získány nové rozměry permanentních magnetů. Účinnost stroje byla zvýšena vlivem změny materiálu permanentních magnetů a optimalizovaných rozměrů stroje.
Analýza ztrát asynchronních motorů malého výkonu
Mach, Martin ; Záskalický, Pavel (oponent) ; Voženílek, Petr (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Hlavními cíli této dizertační práce jsou analýza ztrát malého asynchronního motoru a studium opatření, která by vedla ke snížení ztrát a zvýšení účinnosti. Studovány byly následující způsoby snižování ztrát: snížení odporu statorového vinutí, prodloužení magnetického obvodu, úprava počtu závitů, použití měděné klece, optimalizace tvaru drážek, žíhání plechů a použití plechů s nižšími měrnými ztrátami. Analýza ztrát a studium možností jejich snižování je provedeno experimentálně. Aby bylo možné studovat vliv výše uvedených způsobů snižování ztrát, bylo vyrobeno celkem jedenáct různých vzorků motorů. Výsledky měření a analýzy ztrát těchto vzorků jsou v práci uvedeny. Při řešení práce bylo rovněž využito simulací metodou konečných prvků. Pomocí simulací metodou konečných prvků byl proveden rozbor ztrát analyzovaného motoru, včetně detailů, které nebyly zjištěny pomocí měření, např. rozdělení ztrát v železe mezi rotor a stator. Dále byly simulace metodou konečných prvků využity při analýze vlivu technologie výroby na parametry motoru. V rámci této analýzy byly uvažovány následující vlivy: skutečný tvar magnetického obvodu, nýtování statorového svazku, dopad střihu na vlastnosti materiálu a umístění statorového svazku do elektricky vodivé kostry. Výsledky této analýzy jsou v práci uvedeny.
Návrh řízeného modulového zdroje 6,3kA/5VAC pro oteplovací zkoušky a testy jističů
Zolich, Ladislav ; Dostál, Lukáš (oponent) ; Dohnal, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout toroidní transformátor o zadaných parametrech. Práce je zaměřena na seznámení se s principem transformátorů, jejich obecným návrhem a hlavně na návrhu zadaného transformátoru. Návrh transformátoru obsahuje určení materiálu jádra, jeho velikosti, poté spočítání magnetické indukce, proudu naprázdno, určení průřezu vodiče použitého na vinutí a spočítání ztrát v jádře a ve vinutí. Dále je zde řešen návrh mechanických částí transformátoru, jako je svorkovnice, podstava a způsob chlazení. Velký důraz je zde také kladen na zalití transformátoru do epoxidu a navržení formy pro zalévání. Nakonec je zde také měření transformátoru a způsob napájení.
Návrh řízeného modulového zdroje 6,3kA/5VAC pro oteplovací zkoušky a testy jističů
Zolich, Ladislav ; Dostál, Lukáš (oponent) ; Dohnal, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout toroidní transformátor o zadaných parametrech. Práce je zaměřena na seznámení se s principem transformátorů, jejich obecným návrhem a hlavně na návrhu zadaného transformátoru. Návrh transformátoru obsahuje určení materiálu jádra, jeho velikosti, poté spočítání magnetické indukce, proudu naprázdno, určení průřezu vodiče použitého na vinutí a spočítání ztrát v jádře a ve vinutí. Dále je zde řešen návrh mechanických částí transformátoru, jako je svorkovnice, podstava a způsob chlazení. Velký důraz je zde také kladen na zalití transformátoru do epoxidu a navržení formy pro zalévání. Nakonec je zde také měření transformátoru a způsob napájení.
Analýza ztrát asynchronních motorů malého výkonu
Mach, Martin ; Záskalický, Pavel (oponent) ; Voženílek, Petr (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Hlavními cíli této dizertační práce jsou analýza ztrát malého asynchronního motoru a studium opatření, která by vedla ke snížení ztrát a zvýšení účinnosti. Studovány byly následující způsoby snižování ztrát: snížení odporu statorového vinutí, prodloužení magnetického obvodu, úprava počtu závitů, použití měděné klece, optimalizace tvaru drážek, žíhání plechů a použití plechů s nižšími měrnými ztrátami. Analýza ztrát a studium možností jejich snižování je provedeno experimentálně. Aby bylo možné studovat vliv výše uvedených způsobů snižování ztrát, bylo vyrobeno celkem jedenáct různých vzorků motorů. Výsledky měření a analýzy ztrát těchto vzorků jsou v práci uvedeny. Při řešení práce bylo rovněž využito simulací metodou konečných prvků. Pomocí simulací metodou konečných prvků byl proveden rozbor ztrát analyzovaného motoru, včetně detailů, které nebyly zjištěny pomocí měření, např. rozdělení ztrát v železe mezi rotor a stator. Dále byly simulace metodou konečných prvků využity při analýze vlivu technologie výroby na parametry motoru. V rámci této analýzy byly uvažovány následující vlivy: skutečný tvar magnetického obvodu, nýtování statorového svazku, dopad střihu na vlastnosti materiálu a umístění statorového svazku do elektricky vodivé kostry. Výsledky této analýzy jsou v práci uvedeny.
Návrh, optimalizace a modelování provozních stavů synchronního stroje s permanentními magnety na rotoru
Bláha, Martin ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Kurfűrst, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o možnosti využití metody konečných prvků pro analýzu synchronního stroje s permanentními magnety na rotoru. Cílem této práce je ověření možnosti používat k efektivnějšímu návrhu synchronních motoru s permanentními magnety konečně prvkovou síť a software Maxwell. Na vytvořeném parametrickém modelu jsou provedeny simulace dle zadání. Cílem práce bylo zjištění indukovaného napětí, ztrát v železe, indukčností stroje, a provedení demagnetizační analýzy. Vytvořený parametrický model byl dále použit pro optimalizaci vybraných parametrů. Z výsledků optimalizace byly získány nové rozměry permanentních magnetů. Účinnost stroje byla zvýšena vlivem změny materiálu permanentních magnetů a optimalizovaných rozměrů stroje.
Model synchronního motoru s permanentními magnety se ztrátami
Kubenka, Marek ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá synchronním motorem s permanentními magnety, který je součástí hybridního pohonu automobilu Toyota Prius. Je zde proveden rozbor tohoto motoru v programu FEMM. Dále se práce zabývá vytvořením náhradního magnetického ekvivalentního obvodu tohoto stroje a výpočtem a rozložením magnetické indukce. V této diplomové práci jsou uvedeny také informace o ztrátách v železe, doplněné o výpočet právě u tohoto konkrétního motoru.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.